Sunday, 19 December 2010

ball + wood = bollywood

tajuk cm haram jek...hahaha aku patut tulis nih smlm...sbb semalam aku asik tgk industan dr tgh ari sampai ke ptg...hahaha dulu mase zaman mude remaje, aku penah mengalami kegilaan terhadap cite industan nih...mmg tahap gile tol lah tapi takdelah sampai fanatik men bunuh2 diri bile dpt tau shah rukh khan tu sebnarnye da kawen...haha mmg aku gile sangat kat shah rukh khan tuh...aku kompol gamba dye banyak2...simpan duit poket semate2 nk beli majalah industan...tampal gamba2 dye lam bilik..siap menangis2 sb tak dpt g konsert dye...dan yg paling bodoh skali aku nanges sb lagu dye kat cite Kal Ho Na Ho tuh jatuh carta ke no 2....mmg  ntah pape kan perangai aku??? huhu skg nih gile gak kat SRK tapi takdelah sampai tahap tuh...kalo de cite terbaru dye aku sure g tgk cpt...aku still ikut lah sikit2 perkembangan pasal dye....


hah comel kan? cair woh tgk gamba dye dulu2....aku mmg slalu berangan lah time tuh aku nak dapat pakwe ala2 SRK nih...huhuhu sampai lah aku ketemu ngan ex pakwe aku si Kamal...hahaha takmo cite pasal dye!
em aku suke SRK sb sume movie dye tak penah skalipon mengecewakan aku...wlwpn muvee dye tuh flop skali pon aku ttp suke dye....mmg kalo dah name minat nak wat camne kan??haha aku de google skit mengenai sejarah2 bollywood nih....

industri bollywood mendapat namenye melalui name hollywood...tapi dipanggil bolly sbb dye bermula di bombay yang sekarang nih dipanggil mumbai...industri ini bermula dengan menayangkan filem bisu iaitu seawal tahun 1930..hm mcm tulah kalo tak silap...hm untuk makluman lanjut korang g lah carik kt wikipedia yek...haha lemak korang sume aku nak suap... =p

hm apelah aku membuang mase g carik history pasal industan nih...kan bagos kalo aku g siapkan keje skolah aku...huhuhu 

No comments:

Post a Comment