Monday, 13 June 2011

exam Lembaga Jururawat Malaysia

esok 15 Jun 2011 adalah tarikh yang paling bersejarah dalam hidup aku kerana esok adalah exam Lembaga Jururawat Malaysia ataupun Nursing Board Exam. Exam nih same je macam exam-exam lain kat dunie nih. cumenye ia adalah sangat penting untuk aku sebab kalau aku tak lulus nih segala pengorbanan, titik peluh keringat darah selama aku duduk kat seremban nih akan sia-sia sahaja. Bak mencurah air ke daun keladi. Boleh?? Pentinglah. Sume exam yang akan kita lalui adalah sangat penting bagi kita sume. Jadi aku sangat berharap korang semua akan berdoa same-same ngan aku. To all my batch 2/2008 seramai 71orang yang bakal menjadi misi-misi yang cun, buat yang terbaik ok. semoga segala dugaan dan cabaran yang kita lalui sepanjang latihan ni dapat terbayar dengan kejayaan kita. All the best! love u all !

Gamba nih masa kursus induksi minggu lepas. Kursus bagi melayakkan kita masuk ke dalam sektor kerajaan. wa cakap lu kursus nih memang meletihkan sebab assignment memang bertubi-tubi. tapi satu benda yang aku belajar dalam kursus nih ialah kerajaan banyak habiskan duit sebenarnya kepada perkembangan negara. 

Kita kena taat kepada kerajaan kita. Mungkin ada anggap kerajaan nih songlap duit rakyat. bukan kerajaan yang songlap duit tapi individu di dalam kerajaan tuh sendiri yang tak amanah. 

Pengambilan pekerja dalam sektor kerajaan dah dimansuhkan setakat nih. rugilah sesiapa yang sangat beriya nak keje dengan kerajaan. bersyukurlah dengan apa yang anda dah dapat sekarang.

No comments:

Post a Comment