Thursday, 10 February 2011

Accident & Emergency (A&E)

hai...aku sedang merehatkan diri semasa entry nih ditulis...
aku keje shift petang ari nih...kat A&E lah...
kat A&E nih ade banyak bahagian sebenarnye...
kerana kalo korang yang tak biase datang akan mengalami kesesatan di sini...
jadi kenelah bertanye...malu bertanye sesat jalan...
tanye jek sesape kat A&E seremban nih...
sume staf memang marbeles di sini dan ramah....
kalau dapat yang muke masam tuh nasiblah sebab tu hanya segelintir saja ye...
aku rasa keje kat A&E seremban nih best gak...
keje enjoy jek sebab sume staf nurse dan doktor nye di sini adelah sangat baek dan tidak lokek ilmu...
ILY lah staf A&E!!!!
hahahaha
ok aku nak kenalkan beberape tempat di A&E nih yek supaye kang korang ke atau ahli keluarge korang sakit memalam senang datang A&E....
bile korang datang tuh korang akan berjumpe dengan kaunter yang dipanggil kaunter TRIAGE (saringan)
di sini korang akan dinilai kesakitannya setakat mane....
kalau sakit sikit2 jek setakat demam-demam, sakit perut muke kerut-kerut...korang akan dimasukkan ke GREEN ZONE....
kalo korang macam parah sikit nak jalan pun tak larat....
korang biasenye akan dihantar ke YELLOW ZONE...
kalau dah parah sangat muke darah-darah, tulang tercabut, korang kenelah masuk RED ZONE...
bile dah masuk tempat nih....
korang kenelah tunggu ape yang dokter nih buat...
kalo kene masuk wad korang masuklah wad....
kalo dokter kate bole balek...korang baleklah...
tapi kenelah amek ubat kat FARMASI...
ok tuh jek yang aku nak kenalkan...hehe
so, selamat mendapatkan khidmat kesihatan di A&E ok....
bye ^_^

No comments:

Post a Comment